Pomoc dla Konradka

Co nowego.

W tym dziale znajdziecie wszystkie sukcesy naszego synka, które są efektem jego ciężkiej pracy, rehabilitacji i leczenia.

To po części również Wasza zasługa, bo gdyby nie Wasza pomoc finansowa nie byli byśmy w stanie pokryć wszystkich kosztów leczenia i terapii:-)

Luty 2011

Znacznie wyraźniejsza mowa, już nawet nieznajome osoby w większości go rozumieją. Mówi proste zdania. Ostatnio zadaje pytanie: co robisz? Zaczepia ludzi na ulicy, co nie do końca jest zrozumiałe przez otoczenie. Zupełnie nie ma już nadwrażliwości wzrokowej, ogląda wszystkie bajki, za to pojawiła się nadwrażliwość słuchowa.

Sierpień 2010

Mniej wybiórcze jedzenie, próbuje za namową nowe potrawy. Zadaje proste pytania typu gdzie jest tata "gdzie tata" i sam sobie odpowiada "tata pracy". Gdy zostaje sam w pokoju bawi się wymyśla nowe zabawy, znacznie rzadziej włazi pod stół lub chowa się w koc.

Lipiec 2010

Potrafi pływać, własnym dziwnym stylem, ale jednak. Jeździ na dwukołowym rowerku. Mówi wyraźniej. Śpiewa piosenki np. wlazł kotek na płotek itp... Potrafi ubrać się samodzielnie, ale trzeba być przy nim i mu przypominać, szybko się dekoncentruje, przekłada bluzkę z lewej strony na prawą.

Maj 2010

Zna fragmenty wierszy "Rzepka" i "Lokomotywa" cytuje je czasami adekwatnie do sytuacji, choć trochę po swojemu i nie do końca zrozumiale. W przedszkolu spróbuje nawet surówki, pije koktajle owocowe. Czasami uda się go namówić żeby coś spróbował, wcześniej nie było o tym mowy. Zna pojęcie blisko , daleko. Zna pory roku.

Marzec 2010

Konrad zna wszystkie kolory potrafi je nazwać, zna cyfry do 10. Mówi proste zdania np. daj mi bułkę. Mowa jest niewyraźna np. niebieski to nici. Sprawnie posługuje się nożyczkami, klei, potrafi narysować domek, koloruje kredkami. Gdy coś chce woła, potrafi zejść na dół do kuchni lub poszukać po domu rodziców, wcześniej wchodził pod stół i krzyczał gdy zostawał sam w pokoju. Łyka wszystkie tabletki i kapsułki, wcześniej trzeba było rozdrabniać.

Październik 2009

Konrad ogląda prawie wszystkie bajki nie zasłania przy tym oczu, znacznie zmniejszyła się nadwrażliwość wzrokowa, chętnie pracuje na komputerze , gra na komputerze w proste gry edukacyjne, układa puzzle, potrafi pokazać różnice na obrazkach. Zmniejszyły się stymulacje, rzadziej trzepocze rączkami.

Wrzesień 2009

U Konrada widoczna jest poprawa mowy, mówi więcej słów w całości a nie sylabami np. Buty. Nie ma problemów z zakładaniem innych ubrań lub nowych, wreszcie można mu założyć spodnie lub bluzkę kupione kilka miesięcy temu, na których wcześniejsze próby założenia reagował płaczem i wołał "zdjo", co znaczy zdjąć, nie ma problemów z założeniem nowych butów, kapci przymierza je w sklepie, wcześniej trzeba było kilku dni, aby go przekonać do nowych butów, nie było mowy o przymierzeniu czegokolwiek w sklepie. Potrafi rzucać piłkę, niestety nie łapie jej.

Sierpień 2009

-Rozpoznaje proste emocje potrafi dopasować piktogram do danej emocji,
- Konrad bardzo chętnie maluje farbami, sam wybiera tematykę, np. bierze traktorek z przyczepą, wybiera podobne kolory farb i stara się namalować to, co widzi,
- rozumie, co się do niego mówi, posługuje się prostymi wyrazami lub używa pierwszych sylab, jest bardzo komunikatywny, gdy czegoś chce mówi "je", co znaczy jeszcze.

Czerwiec 2009

- polepszenie kontaktu wzrokowego,
- chętnie patrzy w lusterko przygląda się swojej mimice twarzy, chętnie powtarza po rodzicach ćwiczenia językowe, patrzy się na twarz,
- poprawiło się rozumienie mowy, rozumie proste polecenia
Potrafi nawlekać na sznurowadło lub grubszą żyłkę korale, makaron.

Maj 2009

Mówi początki słów np. zamiast powiedzieć na konia "Pers" to mówi "pe". Komunikuje gdy jest głodny chce mu się pić. Konrad, gdy słyszy dzwonek do drzwi biegnie zobaczyć kto to, wcześniej zupełnie go to nie interesowało. Gdy zadzwonił telefon przyłożył go do ucha i powiedział alo.

Marzec 2009

Konrad potrafi pobawić się chwilę z babcią mimo obecności mamy obok. Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy dziadkowie pojawiali się w pobliżu Konrad wpadał w panikę biegł do nas i tulił się.
Potrafi udawać, że jest wroną mówi coś na kształt kra kra i macha rączkami jak skrzydłami. Pomaga przy śpiewaniu piosenki, śpiewa aaa, nie nie nie, tak tak tak, tru tu tu tu, w zależności od piosenki.
Gdy chce mu się jeść mówi am.

Luty 2009

Konrad coraz częściej wymyśla zabawy w udawanie, bawił się zabawką konikiem, czesał go, dawał mu smoczek i udawał, że je. Chowa się za ścianą i inicjuje zabawę w a kuku i powtarzał kuku. Nie wiem, kiedy tak się bawiliśmy jeszcze chyba przed chorobą później takie zabawy nie wychodziły.
Nasz synek mówi już ko ko na kurę. Zapałał straszną miłością do rybek, gdy to jest możliwe idziemy oglądać rybki w akwarium lub robimy je z ciastoliny. Na papugę mówi papu, dinozaur to jest di.
U Konradka znacznie poprawiła się mowa. Na hipoterapii na konika mówi wio, na kotka woła kici kici czy coś w tym rodzaju.
W swoim repertuarze już na stałe ma takie słowa jak zdjąć (zdjo), choć tata (oć tata), mama, daj, tak, nie.
Dziś położył kaczkę w swoim łóżku, przykrył ją, dał jej buzi i powiedział pa pa, zupełnie tak samo jak wtedy, gdy kładziemy go spać. Znacznie poprawił się kontakt wzrokowy, na brwi mówi "bri".
4.02. Dziś Konrad był u stomatologa na lakierowaniu ząbków, bardzo dzielnie otwierał buzię mimo płaczu, dostał nagrodę breloczek żółwika po przyjściu do domu położył go na poduszce, przykrył kocem i powiedział aa, była to już późna godzina i Konrad szedł się myć.

Styczeń 2009

Na pytanie, co go boli pokazuje tą część ciała, która go boli. Największy sukces Konradka - kiedy czegoś chce od nas, bierze nas za rękę i woła chodź "oć"!
Nie ma już nadwrażliwości słuchowej. Wcześniej nie było możliwe, żeby iść z Konradem do większego sklepu, czy tam gdzie jest więcej ludzi, wpadał w histerię.

Listopad 2008

Konrad sam zostaje na zajęciach z terapeutami. Konrad na terapie chodził od kwietnia 2008 zawsze w obecności mamy lub taty nie było możliwości, że zostanie sam. Rozpoznaje i zna przedmioty ze swego otoczenia.

Wrzesień 2008

Zaczęły pojawiać się jakieś dźwięki, coś na kształt mowy. Konrad kiedyś mówił trochę, teraz uczy się od początku. Zaczyna naśladować zwierzątka, zna odgłosy zwierząt.
Jako 1,5 roczne dziecko Konrad znał zwierzęta i potrafił je naśladować teraz uczył się wszystkiego od nowa. Przestał ustawiać różne przedmioty w rządku jeden za drugim.